Isnin, 6 Jun 2016

Nyamuk kian berleluasa


Assalamualaikum


Hai mengkome. Semenjak akhir-akhir ini banyak nyamuk yang berkeliaran sekitar kawasan aku. Bila duduk rumah kena gigit nyamuk, bila pergi surau pun nyamuk tetap gigit aku. Nyamuk nih mana datangnya?     Pelik aku. Ni aku nak marah…






Kat sekolah pun kawan aku cerita kat rumah dia banyak nyamuk sampai kena pasang kipas masa tidur. Heh.


Kat surau haritu menangis-nangis bayi  kena gigit nyamuk sampai merah-merah telinga dia.


Masa aku berjaga malam, aku duduk dalam kelambu dengan kakak. Boleh pula aku tak perasan terletak siku dekat tepi kelambu, 5/6 benjol kecik nyamuk gigit siku aku. 


Aku rasa macam nak lempang je nyamuk tu. Nasib la aku perasan nyamuk ni gigit tangan aku dari bawah kelambu, sekali aku tepuk je semua hilang nyawa. :p


Pagi keesokkan harinya, tangan aku dah okey, takde benjol-benjol.



Kenapa banyak sangat nyamuk?

Tiada ulasan: