Khamis, 3 November 2016

Majlis Graduasi Prauniversiti Kali ke-9 Sesi 2015 / 2016


Assalamualaikum semua




Tadi kami menghadiri Majlis Graduasi yang dikelolakan oleh pelajar 6 rendah. Macam-macam aku rasa. Gembira, tawar, pahit dan sedap. Hehe.



Hari kecemerlangan 2016


Semua kawan-kawan tampak lain sebabnya hari graduasi kan, kira hari paling kemuncak sepanjang belajar di tingkatan 6. Siap ada lagi kawan aku yang bershawl walaupun tak pernah aku nengok dia berselendang. Dan meke up itu memang kemestian, majoriti dak kelas sebelah.




 Sekolah aku buat graduasi sebelum exam sem3, ada sekolah yang buat graduasi selepas keputusan UPU keluar. Walau apa pun, hari graduasi tadi sangat seronok. Yang kurang seronok adalah montaj. Boleh diperbaiki ya dak dak lower.



boleh baca kisahnya di SINI



Aku coretkan tentatif program :




11.00 pagi – upper 6 naik bas ke dewan rumah rehat di sabak bernam

12.14 tengahari- berlatih nak ambil sijil

1.15 petang- solat zohor

2.30 petang-  Majlis graduasi bermula


Nyanyi lagu negaraku, negeri perak

Ucapan pengetua, Yang Dipertuan Persatuan Tingkatan Enam, dan pengerusi PIBG

Penyerahan sijil kepada pelajar 6 atas, kami pakai jubah akademik yang macam gambar  kat atas tu.

Anugerah khas > Rais, khri, Pah

Makan ala carte – Ikan siakap 3 rasa, udang celup tepung, sos, sayur kalian goreng, telur bistik, ayam  tumis dengan bawang, kerabu mangga dan air masam manis, apa tah namanya.


Bergambar dengan rakan kelas, cikgu sejarah, cikgu Bahasa Melayu, dan bergambar dekat  wallpaper yang comel.

4.30 petang- naik bas untuk pulang ke sekolah

5.45 petang- sampai di sekolah

Untuk hari graduasi ini kami hanya bayar RM 20 seorang. Kira berbaloi ah. Makan pun hidang, makanan pun sedap kecuali kerabu mangga lah aku tak berkenan. Yang tak habis hanya sayur kalian dengan kerabu mangga. Memang mencekik habis kitaorang ni, dah lapar benor.




Masa kami makan, ada dak lower bagi goodies, dalam goodies ada nombor cabutan bertuah. Dan... aku pun bertuah tadi. Dapatlah hamper.



Penolong kanan Tingkatan 6 kata berbelanjaan untuk form 6 tahun ini mencecah RM 5000, sekali dengan kem menuju puncak, seminar BM, dan Majlis graduasi.



Hari graduasi sesi 2015/2016 sangatlah bermakna bagi aku. Segala pengalaman aku di tingkatan 6 bagai terimbas kembali masa hari graduasi. Masa dalam kelas, buat makan-makan, masa kelas pengajian am kelakar gila, masa kelas ekonomi diam macam patung, masa kelas sejarah kerek sentiasa dan masa bm melihat abang handsome. Hehe.


Masa ice breaking bersama pelajar 6 rendah


Tak sangka aku dah nak habis tingkatan 6. Lagi 20 hari saja aku akan ke sekolah. Lagi 20 hari aku nak jumpa kawan-kawan, keluar masuk bilik guru. Lagi 20 hari aku nak dengar sindiran cikgu aliran arus perdana terhadap budak form 6. Semua perkara itu aku akan rindu bila aku dah tak jejak kaki ke kelas 6A1. *sambil kesat air mata.




Aku harap budak lower 6 sekolah aku dapat perfom yang terbaik. Kome hebat, ada pelajar sbp. Mesti skor lebih dari kami, mesti dapat band 5. Mesti boleh jadi contoh untuk junior.




Good job dak dak lower! Graduasi yang kome buat memang aku berkenan. Lebih elok siikittt  ah dari kitaorang. Hehe.


Masa simfoni Hari Raya


Akhir kata aku terharu dengan majlis graduasi tadi, akan aku kenang buat selama-lamanya. Kan best suatu hari nanti aku pergi majlis graduasi tingkatan 6?






Doa-doakan lah aku dapat graduated dengan cemerlang untuk ijazah pula suatu hari nanti.

Tiada ulasan: