Sabtu, 3 Disember 2016

Semester 3 sudah berakhir merangkap hari terakhir di Tingkatan 6


Assalamualaikum.




STPM sudah berjaya aku tamatkan. Oh yeah, Semua paper aku dah jawab, tinggal nak tunggu resut saja. Moga cemerlang ah result aku.



Aku harap pemeriksa baik hati masa tanda kertas aku. Kott dia terasa nak bagi banyak markah ke.



Peperiksaan sem 3 ....


Pengajian Am


Aku masih di kantin bersama kawan-kawan, tengah ralit baca buku Pengajian Am. Khri soal macam-macam pada sesiapa saja. Kot yang ditanya masuk periksa.


Bahagian A agak sukar, apa yang khri tanya semua tak masuk.
Bahagian B soalan direct.
Bahagian C susah sangat sangat.



Bahasa Melayu


Aku boleh lagi makan roti sosej. Sedap gilerrr sebab free. Haha

“Mak cik, Ain datang pukul berapa?”
“Pukul 9 katanya”, mak cik kantin menjawab.


Bahagian A sederhana nak ke mudah.
Bahagian B memang soalan banyak suruh buat wacana. Alhamdulillah soalan definisi tak keluar. Yeh.




Ekonomi


“Kau dah baca”,
“Aku dah baca semua hokey”, Pah.

“Jom duduk 5 KAA”


Bahagian A soalan yang sir target semua keluar. Nak soalan target ekonomi STPM? Boleh ah email cikgu aku.
Bahagian B Nasib baik tiada soalan definisi. Aku jawab soalan keterbukaan ekonomi.


Sejarah


“Bincangkan pengaruh komunis di.......”, cikgu Mahpoh berbicara.

Bahagian A Susah nak cakap.
Bahagian B Aku bedal je.


Overall aku mengaku yang soalan STPM memang soalan susah tahap gila. Kalau baca soalan pasti pengsan dekat situ gak. Kalau baca soalan meskipun kau ada buku kau tak boleh jawab.



STPM sangat lah senang kalau aku memahami kau.

Dan bila tibanya hari last sekolah...


 
















1 ulasan:

Unni anje berkata...

ALHMDULILLAH DA BERAKHIR :) MOGA DAPAT RESULT DEGN JAYANYA.. TERUSKAN PERJUANGAN