Isnin, 1 Februari 2016

Lagu nasyid yang gila best



Assalamualaikum friend.

Today I would like to tell you about song.I love song.Termasuklah lagu nasyid. Lagu ni je pun yang aku boleh masuk.Masa zaman dulu aku layan juga lagu lagha macam lagu kpop dan seangkatan dengannya.Bila aku teringat balik,takde apa yang aku dapat.Lagu pun aku tak faham maksudnya.Jadi macam mana nak tahu lagu tu baik ke idak.Jadi,aku nak ubah diri sikit.


Mula-mula dengar tu agak perit juga.Iyalah benda baik,mula-mula bukan boleh terima.Samalah macam ngaji.Mula-mula rasa terseksa je kena belajar, kena baca dan lebih bagus lagi hafal.Tapi bila dah biasa, bila dah tahu nikmat akhirat baru kita boleh redha,kita boleh terima sebab bila kita ngaji tenang je jiwa. Bila ada masalah, macam masalah tu tak wujud.Ada je jalan untuk selesaikan masalah.

“Bila kita ingat Allah ,Allah akan ingat kita”


Okey ini lagu yang aku memang suka gila,

1.Rabithah
2.Bukti Cinta
3.Secebis Tangisan
4.Seperti Dulu



Semua lagu ni team Tarbiah Sentap yang buat,yang record.Aku dengar rasa macam sedih,hiba,baru aku tahu sebenarnya hidup aku takde pengisian rohani melalui lagu.Bila baca lirik memang best.Kalau kome nak dengar pi join channel Tarbiah Sentap dekat Telegram.Ada perbezaan dengan fan page Tarbiah Sentap dengan Telegramnya.Ada benda dalam fb dan ada jugak dalam tele.Ada benda dalam tele tapi takde dalam fb.Ada benda dalam fb tapi tak dikongsikan melalui tele.Jadi aku join je dua benda tu.Bila aku baca apa yang TS hantar/share aku dapat tambah ilmu walau tak banyak sikit.

Rabithah kisah pasal orang nak berubah jadi baik

Bukti Cinta kisah pasal Rasulallah yang cintakan umat

Secebis tangisan cerita pasal keinsafan hamba kepada penciptanya

Seperti Dulu cerita pasal sahabat yang rindu dengan kenangan lalu


Best sangat lagu ni.Kalau aku sedih aku dengar lagu Secebis Tangisan.Kalau aku rindu kawan aku dengar lagu Seperti Dulu.Kalau aku rasa macam terlebih buat dosa aku dengar lagu Rabithah.Hehe.Kalau aku rindu Rasullullah aku dengar lagu Bukti Cinta.

Aku bukan sesiapa ,aku hanya nak kongsi apa yang aku dapat

“Sharing is caring, you know”

Dah itu je rasanya yang aku nak gitau.Bye,assalamualaikum

Tiada ulasan: