Selasa, 23 Februari 2016

Tak sangka jadi begini


Assalamualaikum.

Hari ini keluar keputusan sem 1.Aku punya keutusan dia yang semak dekat bilik access masa aku sibuk bertanya cikgu KB pasal PBS Sejarah.Hari ini biasa aku tak rasa apa-apa.Cuma sejam sebelum keluar keputusan baru rasa sedikit risau.


Kau dapat berapa A ?

Mesti kome nak tahu kan.Kawan aku dengan kelas sebelah pun sibuk bertanya.Aku kata sikit je. Aku bersyukur dapat keputusan ini.Tapi aku kesal dengan diri aku sendiri.Aku tahu aku banyak main.Benda dah lepas takleh nak buat apa.Aku nak hypnosis diri.Nak jadi anak , adik ,kawan, dan pelajar yang baik .

Kenapa ?

Aku masuk tingkatan 6 pun terpaksa.Aku ingat lagi tarikh aku masuk tingkatan 6 ,25/5/15 .Aku masuk sekali dengan Pah yang tekde rezeki untuk sambung belajar di matrik.Huhu.Aku dah sedar sekarang.Dah redha.

Biar lah orang anggap tingkatan 6 takde nilai ke hapa.I don’t care about it. :p Even the techer in my school also hate form 6.Kau tahu dia cakap apa?

“Form 6 beria datang lambat , selangkah ke university pun belum dah nak berlagak”
“Kalau kamu pindah pusat senang nak handle murid-murid kat sini”
“Setakat muet tu saya boleh pass la.Macam makan kacang”
Aku doakan anak diorang masuk tingkatan 6.Padan muka. =_=
Lepas keluar keputusan aku berkeliaran dalam bilik guru.Mungkin ¾ kali aku keluar masuk bilik guru. Mula tu aku jumpa cikgu KB .Pastu aku jumpa cikgu Ain. Kemudian aku jumpa cikgu Sharida dan cikgu Yati.Akhir sekali aku jumpa Sir Jeya.Aku cakap terima kasih sebab dah ajar aku untuk sem 1.
Yang takleh blah masa lepas balik basuh tangan dari kantin aku jalan dan masa tu juga ada pengetua tingkatan 6 kononnyalah ,cikgu Nazim.Dia buat tumbs up kat aku.
“Huda bagus!”,Sambil mengankat tumbs up kepada aku.Aku senyum je.
“Cikgu saya dapat # “,Cikgu Sharida kata.Nak hadiah ke.Dia gurau je.Aku ikhlas dapatkan # takde nak hadiah bagai.
“First time tau ada orang dapat # “, Sir Jeya.Sir banyak kali kata nak duduk depan masa meeting.

“Mesti Sir Jeya bagi hadiah punya sebab kome dapat #”,Ain cakap pada dia dan aku.
“Mana ada haritu pun dia tak bagi apa-apa”
“Mesti esok dia bagi duit”
“Banyaklah kau.Hari tu masa tingkatan 3 , dia bagi kau apa”
“ermm.Bagi semangat ada la”,loyar buruk pulak.

Tapi keputusan aku taklah cemerlang sangat.Biasa-biasa.Aku ada 2 gred aje.Tapi 3 jenis gred berbeza. Taknak bagi tahu youlls.Biarlah rahsia.

Ok aku nak cau dulu.

p/s : Doakan kejayaan aku untuk sem 2 dan 3.Moga lebih semangat dan terus usaha dan tawakal kepada Allah.Jangan lupa untuk ingatkan aku untuk sentiasa doakan kebaikan untuk orang lain.

Assalamualaikum <3

2 ulasan:

Cik karmila berkata...

tahniah awak...akk penah rasa ape yang awak rasa...teringat zaman akk amek f6 dulu...orang yang tak rasa f6 bole la cakap macam macam...keep it up...selamat berPBS....^^

Madam N berkata...

usaha tangga kejayaan.gud luck!