Isnin, 13 April 2015

Menganggur selepas SPM? 12/4/15


Hai.Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.

Amboi,panjang beno salam aku hari ni.Dah lama tak jumpa blog.Rindu la.
Alhamdulillah aku sihat.Korang macam mana?Macam silap aje soalan aku tadi.Sepatutnya,

“Korang apa khabar”

..whateverOkeyh,baca balik tajuk.Macam pelik benar entry kali ni.Pelik macam tuan dia.Menganggur selepas SPM.Yeah..actually,aku kerja lima bulan.Pastu dah berhenti dan tanam anggur kat rumah.Tunggu berbuah aku ngap.Okeyh,aku dah melalut tahap 4.

Aku bersyukur dapat peluang untuk kerja.Kerja dengan mak sedara.Ala...kerja biasa-biasa je.Jadi retail assistant kat xx Enterprise.Ceh,rahsia kan aku.Tak nak bagitau.Malu*letak emotion monyet tutup muka.
Pengalaman aku masa kerja aku takkan lupa.Itulah satu-satunya pengalaman kerja yang aku ada,sekat ini.Nak tak nak,aku terus dihantar ke rumah mak cik aku untuk jadi retail assistant.

Rasa macam terlebih bijak pun ada.Ada ke patut aku tak bagitau retail assistant tu apa?
Aku pun sebenarnya tak tahu nak panggil kerja tu sebagai apa.Search sendiri la ye.Maklumat di hujung jari.Ngee~

Then,ada sorang kakak yang kedainya depan kedai aku bagi tengok resume dia.Yang akhir dia tulis retail assistant untuk pengalaman bekerja.Aku pun bedal cakap macam tu kat entry ni.

Cukup lima bulan,aku pun dengan merendah diri mengundur diri dari jadi retail assistant.Bye!
Aku tinggalkan semua kenangan dalam kepala.Ada jugak aku tulis biodata budak sebaya aku yang kerja kat situ.Saja duk boring lepak time kerja,saja curi masa diorang.Boleh selak-selak biodata tu time aku dah study nanti.

Konon tulis study.Mood macam nak menganggur belajar pulak rasanya.Thee
Habis pasal kerja,aku pun duk rumah.Macam biasa aku buat kerja rumah.

Buat tu ,buat ini.Aku memang duduk kat kampung,belajar sana.Rasa lega dari hiruk pikuk kota.Rasa lapang.Tapi tak lama,bila ada lalat bising aku pun sentap kemain.Diam terus.Pastu dah elok balik.
Biasalah bila malas buat kerja mula kena marah.Biasalah tu rasa dah lali.Alah bias tegal biasa.

Aku bersyukur dapat duduk rumah.Masa kerja dulu 2 kali je cuti. Hari lain kerja memanjang macam dah rupa terdesak takde duit.Hahaha.Aku patut bersyukur yang aku ada kerja,orang lain kat luar kesian banyak kali minta kerja tak dapat-dapat.See,this is life.Life is no like petik jari.*Pluck pluck!

Orite,aku berhenti setakat ini dulu.Cerita panjang-panjang confirm tak habis.

Rindu aku untuk entry seterusnya! Wassalam.

Tiada ulasan: